lördag 17 november 2007

Dagen efter och dagen före.

Inspelningen gick kanonbra och vi var klara 3 min före utsatt tid. Jag är grym som inspelningsledare i både positiv och negativ bemärkelse. Jag ser till att inspelningen flytter på och att tider hålls men jag kan även vara en liten jävul när det gäller att få min vilja igenom. Detta krockar med den konstnärliga visionen och kan skapa konflikter. Vi lyckades dock hålla oss på ett bra mellanläge och hela dagen var sjukt rolig. Jag älskar att göra film. Ska bli spännande att se om materialet håller i klippningen. Våra skådespelare var fantastiska och efter sista tagningen var hela teamet rörda över realismen i skådespeleriet. Den färdiga filmen har premiär 10 december på Svenska Filminstitutet. Idag däremot är jag helt slut. Har ont i varenda muskel och hjärnan är konstant i pausläge. Att vi har haft 8 timmar filmmontage i skolan har inte gjort saken bättre. Jag trodde att jag skulle avlida de sista timmarna och jag somnade upprepade gånger under filmvisningen så Jocke fick sitta och peta på mig var tionde minut och uppdatera mig i handlingen. Imorgon har vi 8 timmar till och jag överväger att stanna hemma. Fast det kommer jag inte göra om jag känner mig själv rätt. Jag kan inte hålla mig därifrån. Jag älskar film. Nästan jämt.

Inga kommentarer: