fredag 30 november 2007

Nu räcker det!

Jag orkar inte bo i tredje världskriget en enda dag till. Jag förstår att de där jävla byggarbetarna bara gör sitt jobb men de förstör mitt liv. Det för ett sjuhelsike liv både när jag sover och är vaken. Spränger de inte berg så hela huset skakar eller hackar sönder asfalten precis utanför så kör de rally med alla sina maskiner fram och tillbaka på gatan. Det är aldrig tyst. Förutom på kvällar och helger, då jag inte är hemma. Och som om det inte räckte så tror de att de är så sjukt manliga att byxorna spricker och visslar på en stup i kvarten när man går förbi till och från tunnelbanan och bara vill hem och ta det lugnt efter en lång dag. Jag har i vanliga fall inget emot att bli visslad på utan blir oftast bara smickrad men de här grabbarna är ett undantag. De är terrorister. Tur för dem att jag oftast kan behärska mitt humör. Ett av de nya husen är precis utanför vårat, knappt 50 m bort och byggarbetarna ser rakt in i både vårat kök och vardagsrum. Vi ä totalt omringade av bygg arbetsplatser och lera och måste konstant sova med öronproppar. De byggs 5 nya hus inom en radie på bara några 100 m från vårat och de är överallt. Vi är omringade av kaos. Jag blir helt tokig.

Inga kommentarer: