tisdag 6 november 2007

Nytt jobb, nya toabekymmer.

På förra jobbet var det tjafs om santitesbehållaren, missöden med toalettstolen och luktsprays som var i centrum och gav stor inspiration till mitt bloggande. Det är alltid intressant när flera människor ska dela på samma intimområde och risken för irritation är stor. Nu jobbar jag oftast själv och har toaletten alldeles för mig själv. Man skulle kunna tro att detta är varje persons dröm men det innebär viss problematik. Problemet är ju att jag inte är ensam på jobbet. Det har ju en tendens att komma in kunder och toaletten är precis bredvid kassan. Jag börjar förstå bussschaffisarna då jag egentligen inte kan lämna butiken obevakad när jag behöver uträtta mina behov. Hittills har jag bara kommit på två alternativa lösningar till mitt problem:

1. Jag väntar tills butiken är tom och springer sedan med raketfart in på toa, får av mig brallorna på några miillisekunder, sätter mig, pressar ut det som ska ut så fort jag kan, torkar mig och drar upp brallorna igen inom loppet av ca 40 sekunder och öppnar sen dörren igen så att jag kan tvätta händerna och ha butiken under uppsikt på samma gång. Detta är inte den bästa av lösningar då jag under dessa 40 sekunder inte har någon koll på om någon kommer in då dörrklockan hörs dåligt genom den stängda toalettdörren.
2. Jag väntar tills butiken är tom, går in på toa, utan att tända lyset, drar ner brallorna och utför mitt ärende i mörkret samtidigt som jag genom att kolla i badrumspegelen ha koll på butiken genom den inte helt stängda dörren. Detta är det mer spännande alternativet och kan komma att leda till väldigt pinsamma situationer om något går fel.

Än så länge har jag kunnat genomföra båda alternativen utan problem eller missöden. Frågan är ju hur jag löser alternativ 2 om någon skulle få för sig att komma in någon just när jag sitter där i mörkret och myser. Frågan är ju om det finns risk att det inte bara är jag som ser ut genom spegeln utan att någon ser in?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så rolig!!
=) =)

Larry Lindbaum sa...

Hur gör du när du tar lunch då? Äter i kassan?
Det måste väl finnas några raster, även för en vanlig butiksanställd?

Carolina Rung sa...

Nopp, ingen rast. Äter i kassan när jag har tid.

Larry Lindbaum sa...

Va?! Så kan det väl inte gå till!? Hur orkar du jobba utan att varken ta rast eller lunch??
Det hade jag aldrig klarat, eller accepterat.