fredag 23 november 2007

Nysningar.

Ja, jag vet. Jag nyser på ett helt stört sätt. Folk vänder sig om på gatan när jag nyser. Jag kan helt enkelt inte nysa på riktigt utan stänger inne nysen så att det istället blir en explosion inne i mitt huvud och i min näsa. Jag gör det verkligen inte med flit utan gör det som en reflex. Har alltid gjort så och jag vet att det inte är hälsosamt men jag kan inte hjälpa det. Vet inte om det är på grund av något som hänt i min barndom eller om jag bara är rädd för snor men jag kan inte nysa rakt ut som man ska. Råkade nysa på tunnelbanan idag, precis när jag gick förbi ett gäng killar runt 11 som satt och skojade med varandra så där som killar gör i den åldern. De blev alldeles chockade och var tvungna att fråga om jag nös, skrattade eller hostade. En dag kommer jag förmodligen att dö av det. Har en gammal klasskompis som har de roligaste nysningarna jag hört efter mina egna. Han låter som en kattunge. Att han säkert väger över 100 pannor gör saken ännu roligare.

Inga kommentarer: