fredag 23 november 2007

Rullatortanten.

Rullatortanten från den 13 november var inne i butiken igen. Hon som jag skrev om under rubriken "Dagens goda gärning" för ett tag sedan. Nu har jag bestämt mig. Hon är inte ett dugg rar utan mest oförskämd och bitter. I samma stund som jag såg henne sittandes på sin rullator i kö bakom min dåvarande kund satte jag mobilen på ljudlös och gömde den. Hade hon bett om att få låna telefonen hade jag sagt att den var död. Hon antydde (när det var hennes tur) att det var mitt fel att hon inte kunde få ihop lampan hon köpte sist, men hon kunde inte förklara vad det var hon inte förstod. Jag blir så irriterad. Det är inte mitt ansvar att se till att kunden är tillräckligt teknisk för att sätta på en skärm och skruva i tre skruvar innan jag genomför ett köp. Jag vill bara ge bra service, sälja saker och tjäna pengar. Så länge det inte är fel på produkten så är det inte mitt problem. Jag är ju för fan sjuk och ynklig idag. Hoppas att jag aldrig blir som hon.

1 kommentar:

Per Kjellin sa...

Det är du redan... :-)