måndag 10 december 2007

Ansvarslöst och pinsamt.

Vi var fem personer i en klass på 30 som dök upp på gårdagens lektion om satir och humor. Dagen innan hade vi varit drygt 10 eller något. Jag kan till viss del förstå de övriga men jag tycker ändå att det är omoget och ansvarslöst. Det var hemskt att se våran lärares besvikna och ledsna blick när han konstaterade att vi inte skulle bli fler då klockan blev tio, fem över tio och kvart över tio. Han blev nog ganska sårad och själv skämdes jag för de övriga. Det var rent ut sagt pinsamt. Det var inte ens någon som meddelat att de inte skulle komma utan alla bara sket i det. Vi går ju på en filmskola där filmanalysen och filmens historia har betydelse och jag tycker nog att man borde kunna förvänta sig mer av vuxna människor. Det minsta man kan begära är iallafall att de hör av sig om de inte behagar komma. Väx upp och visa lite hänsyn!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Personen ifråga är 300 år gammal och borde själv veta när han ska sluta, det är inte elevernas fel att hans lektioner är så tråkiga att klockorna stannar, men det kanske är det som är meningen ......han kanske har...........hittat källan till evigt liv!?
Mr X

Carolina Rung sa...

Du har rätt i det du säger och och jag tror att du vet att jag håller med dig på de flesta punkter när det gäller den här mannen. Jag har full förståelse för de som inte var där i helgen och hade gärna anslutit dem och gjort det samma. Jag anser bara att man bör höra av sig om man inte dyker upp till något man förväntas närvara på. Oavsett om det är en tråkig lektion, en filminspelning eller vad det nu kan röra sig om. Det finns långa listor med både bra och dåliga ursäkter som man kan använda sig av. Han är ju fortfarande en levande människa av kött och blod. Trots att han inte verkar förstå det uppenbara i att ingen går på hans lektioner.

Per Kjellin sa...

Om man inte förmår att komma på en lektion bara för att det är tråkigt så kan man stryka en hel klass från listan med filmarbetare. I verkligheten fungerar det inte att bara skita i att gå dit. Till exempel en reklamfilmsinspelning kostar säg 80.000 och då är det "billigt" om då fotografen skiter i att komma för att han tycker att det verkar vara tråkigt så är han/hon ute ur branschen. Har man valt att hålla på så får man för fan vara närvarande, annars finns det fan andra jobb. Skärpning klassen.

Nu skriver jag inte så här för att jag är sambo med Carro utan för att jag tycker att det är dålig stil. Hitta ett annat jobb som Ni trivs med då.

Unknown sa...

Skillnaden mot en reklamfilmsinspelning är att det är vi som betalar 23000:- var/termin. Det är med andra ord vi som är arbetsgivare i detta sammanhang. Av detta enkla skäl är vi fullt berättigade att ställa krav på den undervisning vi får och det är upp till oss, var och en enskilt, om vi vill gå på en lektion eller inte. Tro mig, hade jag fått BETALT för att gå på dessa lektioner hade jag varit där jämt. Och i tid dessutom.