tisdag 18 december 2007

Nattliga diskutioner.

Jag läste precis på Hockyfruns blogg att hon och hennes sambo fungerar ungefär som jag och Per när vi ska sova. Han somnar och jag pratar vidare. Igår hade han varit vaken i över 24 timmar innan han gick och la sig. Han jobbade först på macken, sen på reklamfilminspelning och somnade på 5 sekunder när han lagt huvudet på kudden. Det brukar dock ta ett flertal sekunder till innan jag faktiskt fattar han att sover. Han brukar nämligen artigt fortsätter svara på mina frågor och göra små ljud efter alla mina meningar. Med andra ord så pratar han i sömnen och kan få ur sig de mest konstiga saker. Jag tycker att det är roligt och somnar oftast med ett leende på läpparna. Jag älskar honom.

Hockyfruns inlägg löd som följer:
Hockeyspelaren somnar alltid först. Oavsett tillstånd, tidigare aktivitet och tidpunkt. Det är ganska kul och ligga och lyssna/prata på honom när han sover. I natt hade vi detta intressanta samtal:

E: Mmmm - LÅÅÅDA!!
Jag: Vad i helvete...
E: En låda vin!
Jag: Haha, va?
E: Jag är nog ungefär.... en låda vin.

Inga kommentarer: