söndag 30 december 2007

Träningsdag 2 - Solskenstur

Min kropp gör så ont. Det blev ett lugnare men längre pass idag. 8 km i strålande solsken. Spåren var fantastiska då det under natten blivit minusgrader och landat lite ny snö i dem. Bortsett från de bitar som drabbats av mystiskt stora hål av bar mark strategiskt utsatta på mer eller mindre bra ställen längs vägen så var det en rikigt behaglig tur. Vid de hål som låg i kurvor, i slutet av branta backar, små forsar med iskallt vatten och på andra olämpliga ställen hade jag hela tiden fullt upp med att hålla balansen då de på grund av sin dåliga placering tvingade mig att byta spår i farten. Oftast efter en backe eller två och detta bara för att undvika att stå på näsan i dess avgrundsdjupa mörker. Vilket jag självklart gjorde ändå, fast på plan mark och utan någon som helst fart. Jag snubblade som vanligt på mig själv. Det är mysko hur trött man blir av lite frisk luft.

1 kommentar:

Anonym sa...

snön yr utanför mina fönster och det vore verkligt härligt om den låg tjock på marken också och alla träd hade snötyngda grenar, som det verkade verka vara hos dig. hoppas det blir lite i stockholm också.

vi ses 2008! gott nytt år!