tisdag 4 december 2007

Omkörningsfilen.

Det är flera som frågat om jag någonsin åkt till fel butik med tanke på mitt splittrade schema och röriga liv. Idag höll på att bli den första. Jag var sent ute i morse. Det händer nästan aldrig. Jag hatar att komma försent och är hellre 30 min tidig än 5 min sen. Idag trodde min kropp att jag skulle jobba på Upplandsgatan, där öppnar vi 11.00. Innerst inne visste jag dock att så inte var fallet. Idag jobbar jag i Vällingby och öppnar 10.00. Jag fick springa hela vägen till tunnelbanan och trodde verkligen att jag skulle hinna ända tills det tog stopp i rulltrappan. En mamma med sitt skrikande barn blockerade min väg och vägrade flytta på sig. Hallå! Alla vet att vänster sida är omkörningsfil. Kommer det någon flyttar man på sig. Det är en oskriven regel. Det är precis lika dant i trafiken och det går helt enkelt inte att ifrågasätta. Punkt. Jag kom till slut upp på perrongen lagom tills att dörrarna på tåget precis stängts och skylten retsamt slog om. Hässelby strand 10 min. Då var klockan kvart i tio och det tar minst 7 min att åka. Jag kom inte försent, men det var väldigt nära.

Inga kommentarer: