onsdag 26 december 2007

Mellandagsrean.

Idag har jag varit på min första mellandagsrea någonsin. Det var helt galet. Vart kommer alla människor ifrån? Man måste vara knäpp för att frivilligt bege sig in till stan vid den här tidpunkten på året. Det var en intressant upplevelse och jag kommer förmodligen göra det igen om jag får chansen. Jag förstår bara inte varför alla ska vara så stressade och otrevliga så fort det dyker upp röda prislappar i affärerna. Det är ju roligt att shoppa. Själv strosade jag runt i min egen takt, stod i kö i timmar, lyssnade på griniga tanter och duma fjortisar som kläckte ur sig en hel drös av saker de knappt förstod hälften av själva. Det har varit en underhållande dag med ett flertal lyckade inköp. Mina fötter värker, plånboken är lite tommare än vanligt och jag skulle kunna somna stående, men det var det värt. Vem har sagt att man inte blir lyckligare av shopping?

Inga kommentarer: