lördag 1 december 2007

Not my problem!

Eller jo det är visst mitt problem eftersom att det är jag som använder tvn mest i det här hushållet. För ett tag sedan så bestämde vi oss för att vi hade för mycket kanaler och att vi inte skulle lida av att ha lite färre. Vi betalade för mer än vad vi använde och det skulle vara en smart ekonomisk grej. Då vi har Comhem så tänkte jag att det räckte med att gå från Large till Medium (jag kan ju inte leva utan trean och femman) och eftersom att jag inte hade tid att ringa så bad jag Per. Big misstake. På nästkommande faktura stod det helt plötsligt att vi bara hade small.

Jag: Jaha, hur har du tänk det här älskling. Jag vill ju ha trean och femman?!

Per: Men det har vi fortfarande, det är lugnt. Jag har fixat det.

Jag: Okej om du säger det så, men jag trodde...

Per: Det är lugnt.

Allt var frid och fröjd. Mindre pengar till Comhem och fortfarande favoritkanalerna. Eftersom att jag litar på min kära sambo så släppte jag det hela. Fram tills idag. Har haft en underbar morgon och sov tills jag vaknade av mig själv. Ingen klocka och inga terrorister. Låg och mös i sängen säkert en timme innan jag gick upp och hittade en massa gulliga lappar från Per. Han hade bla fixat min favorit frukost. Så jag gjorde mig en kopp kaffe, fixade min macka, tog en varm filt, satte mig i soffan och slog på tvn. Det var då jag såg det. Hallå! Alla kanaler är randiga! Utom 1an, 2an och 4an. Jag tänkte direkt att det måste vara något fel från Comhems sida och går ut på nätet för att kolla deras hemsida. Sakta men säker går det upp för mig att de håller på att stänga av alla mina kära kanaler då de inte alls ingår i Small-paketet. Så nu måste jag först övertala Per om att jag inte kan leva utan mina kanaler och sen få honom att ringa tillbaka till Comhem och fixa det här. Så här kan vi inte ha det, kanalerna kommer ju dö vilken dag som helst. Jag kan inte leva utan Grey´s anatomy och så är det bara och jag skulle ju aldrig be honom dumpa Robban. Snälla Per fixa. Det är ju du som är mannen i huset och jag är ju faktiskt bara blond.

Inga kommentarer: