måndag 24 december 2007

Julafton.

Julgran, skinka, dopp i grytan, Kalle Anka, glögg, julmust, knäck, Paradis ask, sill, nubbe, mängder av mat och julklappar. Man inser inte riktigt hur viktigt det är med traditioner förens man går ifrån dem. Min julafton har varit långt ifrån som vanligt. Vi har firat dagen tillsammans med en del av familjen som vi aldrig firat med förut. Bonusfamiljen på Anders (Bonuspappa) sida. Det är lite svårt att för tillfället sätta ord på hur dagen har varit men den har helt klart varit annorlunda. Jag som i vanliga fall pratar jämt har på det stora hela varit väldigt tyst och mest betraktat min omgivning. Konstigt. Jag har i alla fall fått en del trevliga julklappar och däribland min älskade katt Nisse. Jag har spanat på honom i skyltfönstret på Taberman på Upplandsgatan i flera veckor och nu är han äntligen min. Fick honom av mamma och Anders. Han är underbar. Jag har för övrigt fått mest pengar i julklapp i år. Vilket i mitt fall förmodligen är den bästa julklappen. Även fast det kanske är tråkigt att ge bort så betyder det mycket för mig. Jag ska vid ett annat tillfälle försöka berätta mer om min konstiga julafton men just nu är jag helt enkelt för trött och då kanske skriver något jag sedan kommer att få ångra. Jag måste samla mina tankar och tygla pmsen först. Annars kan det bli väldigt fel. Till vänster står mammas katt Jönsson. Min Nisse är han till höger.

1 kommentar:

Larry Lindbaum sa...

Han ser lite blek ut. Lova att fodra honom ordentligt!