tisdag 4 december 2007

Händelserik dag.

Idag har jag för första gången ringt till G4S och bett dem promenera förbi butiken för prata lite med en något berusad man som var inne en längre tid utan varken mennig eller mål. Han sa en hel rad obegripliga saker och jag tror att han försökte flörta med mig, utan någon som helst framgång. När han sedan började tafsa på vakternas vapen åkte han ut illa kvickt. Jag kände mig både lättad, maktfull och skyldig på samma gång när de med fast handtag förde honom ut ur butiken och han fortsatte sin färd vidare mot Systembolaget på andra sidan gatan. Kände mig lite som den blonda lilla prinsessan bakom disken som blev räddad av de stora starka vakterna. Det kändes skönt att de var där även fast inget allvarligt hann hända. Under tiden för ovanstående scenario kom mina favorit grabbar förbi (Christian och Per) och jag fick senare skjuts hem. Per hade varit snozig och köpt nya Harry Potter boken till mig då han är väl medveten om min brist på tid att köpa den och pengar att köpa den för. Sen av någon anledning fick vi för oss att vi skulle äta ute och drog oss ner till den lokala restaurangen vid Brommaplan, Sorbon. Där möte vi upp Pers vän Berra och grabbigt nog delade de på några liter öl direkt ur tappkran. Imorn är jag ledig hela dagen och ser fram emot en efterlängtad sovmorgon med öronproppar och markvibbrationer. God natt och god morgon.

Inga kommentarer: