fredag 28 december 2007

Mellanlandning.


Dimma, regn, dåliga torkarblad, halka, 18 mil kvar till Sälen och klockan börjar bli rätt mycket. Jag har stannat i Falun för att få i mig lite kaffe och kommer inte vara framme innan två i natt om jag väljer att fortsätta. Innest inne inser jag (trots att jag inget hellre vill komma fram) att det inte är genomförbart och tar därför det vuxna beslutet att övernatta hos svärföräldrarna istället . Jag ligger nu i Per gamla rum och bloggar från mobilen. Vädret är helt galet och ska jag vara ärlig hade jag nog inte tagit mig till Sälen även fast jag försökt. Det gick knappt att se framför bilen och mörkret åt upp mista lilla ljusglimt. Det var riktigt obehagligt och jag har nog aldrig varit med om något liknande. Mitt tips är att hålla sig borta från vägarna i natt om man kan. Det är farliga just nu. Jag fortsätter istället min resa imorn i sällskap av ljuset. God natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

sov gott

Per Kjellin sa...

Stockholmare...

Anonym sa...

Mycket förnuftigt gjort. Jag blev riktigt stolt när jag läste att du stannade. Bra gjort.

Anonym sa...

Cool bild! :)
/mar3ld