tisdag 11 december 2007

Min dag.

Köket ser ut som ett bombnedslag, de rena handdukarna som vi tvättade för en vecka sedan ligger orörda kvar i IKEA-kassen, skafferiet är ett stort kaos, dammråttorna har partyn i vartannat hörn och jag ligger kvar i sängen. Har bara varit uppe för att hämta frukost och ett gäng filmer som jag vill se. Jag skulle kunna sovit ytterligare 10 timmar om inte telefonen ringt. Det var min bror, han ville bara kolla läget men jag tror att han helt enkelt hade tråkigt på jobbet. När jag förklarade att jag nyss vaknat utbrast han: "Ja, vissa har det bra, själv måste man ju jobba och slita om dagarna". Ja, så är det ju visserligen sa jag och informerade honom sen om att jag till skillnad från honom jobbar och går i skolan när han är ledig och därför har all rätt i världen att sova till 12 och äta frukost i sängen en tisdag. Idag är det min dag att ladda batterierna och ta det lugnt. Resten av världen får helt enkelt vänta ett par timmar till på min uppståndelse. Jag är fortfarande trött.

1 kommentar:

Per Kjellin sa...

Är det minsta lilla smula i sängen så jävlar.