måndag 7 januari 2008

Andra sidan gatan

För första gången på väldigt länge var det knappt jobbigt att gå upp ur sängen när klockan ringde vid halv åtta i morse. Per är hemma igen och för första gången på flera veckor sov vi tillsammans i våran egen säng. Hela livet känns så mycket lättare när han hemma och jag har saknat honom jätte mycket. När jag senare klev av tunnelbanan vid Odenplan insåg jag att jag var 40 min för tidig till jobbet. Hur nu det gick till vet jag inte. Då jag hade all tid i världen att gå den lilla sträckan från Odenplan till Upplandsgatan 24 valde jag att istället gå över på andra sidan gatan för omväxlings skull och se vad det ligger för affärer där. Det låter kanske lite fånigt men det kändes som att gå på en helt annan gata och jag såg saker som jag aldrig sett förut. Jag menar vem hade kunnat ana att det. På det stora hela är det en mulen dag i Stockholm och det är bara blött. Både på marken och i luften. Att jag ska åka skidor med mamma i kväll känns inte överdrivet lockande. Jag får nog åka med paraply. Det skulle ju vara en syn för gudar det.

Inga kommentarer: