lördag 26 januari 2008

Tuggad på.

Idag har jag varit med om en helt hysteriskt pinsam händelse inne på Scorett i Vällingby. Jag försöker desperat förtränga detta trauma men det är helt omöjligt. Jag har blivit tuggad på av en stövel! Det uppstod nämligen ett litet problem när jag skulle ta av mig skon som jag nyss prövat i min jakt på de perfekta skorna. Dragkedjan hade fastnat i fodret och rörde sig inte en millimeter. Jag kämpade tappert i flera minuter för att få det att lossna men efter en stund var jag helt enkelt tvungen att inse att jag satt fast. Stöveln hade slukat mitt ben som en haj och vägrade släppa taget. Jag tvingade mig själv att påkalla kassörskans uppmärksamhet och be om hjälp. Sjukt pinsamt! Sjukt obekvämt! Hon stod och drog i det jäkla blixtlåset ett bra tag men utan någon som helst framgång. Jag ville bara sjunka under jorden och till slut gav hon också upp och försvann in under kassan. När hon kom tillbaka hade hon en sax i handen. Jag trodde att hon drev mig mig ända fram tills att hon faktiskt satte saxen i stöveln och helt enkelt klippte upp fodret på de sprillans nya skinstövlarna från Vagabond och till slut lyckades befria mig från dess käftar. Det känns som om allt var en dröm och jag kan fortfarande inte riktigt förstår hur det gick till. Helt galet och totalt surrealistiskt. Det lär dröja innan jag besöker den butiken igen.

1 kommentar:

Per Kjellin sa...

Det hade ju varit mer pinsamt om du gått hem med stöveln på och att du alltid var tvungen att ha den på. Tex när du åker och simmar eller till sommaren. Jag kan dock inte hålla med om att det var pinsamt ser det mer som en dålig kvallité på skon.