torsdag 31 januari 2008

Veckans kommentar

Igår hade vi regi och texanalysering i skolan och våran lärare påminde oss om att vi i god tid skulle komma ihåg att casta våra skådespelare inför T2-filmen, så att vi verkligen får de personer vi vill ha. I samma stund som våran lärare förmedlar klart detta kläcker min kära klasskamrat tillika gruppmedlem Maria ur sig något i stil med: Ja, men det finns ju risk att han har trillat av pinn till dess, och jag höll på att dö av skratt. Då hennes kommentar var så spontan tog det en sekund för mig att uppfatta vad hon sagt och kunde sedan inte hålla mig utan låg och kved i biostolen i säkert en minut. Det var helt hysteriskt roligt och förmodligen skulle man ha varit på plats för att verkligen förstå innebörden. Grejen är att huvudrollen i vårat manus ska spelas av en gammal man och han ska vara runt 80 år. Så det fann ju en poäng i det hon sa. Helt klart det roligaste jag hört på länge.

Inga kommentarer: