söndag 6 januari 2008

Duttig Kicka

Klockan är strax efter elva, det är söndag, jag står i butiken i Vällingby och är totalt ensam så när som på ett par potentiella kunder. Under helgerna är vi som regel alltid två i den här butiken, oavsett hur mycket folk som dyker upp för att handla. Än så länge har det dock inte dykt upp några tecken på att jag får sällskap under dagens arbetspass. Detta kan ha att göra med att det står 12-16 på mitt schema och att jag av en slump såg att det var i skrivet för hand att tiderna ändats till 11-17 på det utskrivna schemat som sitter inne på toaletten i butiken. Det är dock ingen som informerat mig om denna ändring och hade jag inte bytt pass med butikschefen under torsdagen och fredagen (då jag egentligen skulle vara på Upplandsgatan) hade förmodligen inte jag heller vettat om denna ändring. Då jag lagt märke till detta tyckte jag att det var dumt att chansa. Så jag ändrade om lite i planeringen för dagen och begav mig till jobbet en timme tidigare. Detta var nog ett klok beslut då alla andra butiker runt omkring mig är öppna och det ser helt enkelt ut som om kommunikationen helt enkelt inte riktigt nått enda fram till oss som faktiskt ska jobba idag. Jag måste säga att jag känner mig som en väldigt lojal och trofast anställd i detta läge då jag egentligen kunde ha ignorerat det hela i och med att jag inte blivit informerad personligen. Fast det skulle jag nog aldrig ha gjort. Det är tur att jag älskar mitt jobb så mycket att jag inte har något emot att ända mina planer och jobba två timmar mer än utsatt. Jag ser det bara som ett plus och även den bästa kan ju göra fel. Man är ju inte mer än människa. Speciellt inte jag.

Inga kommentarer: