måndag 28 januari 2008

Hemköpssnigeln

Jag vet att det inte är helt enkelt att vara ny på jobbet och att man oftast är nervös de första dagarna men tanten i kassan på Hemköp tog faktiskt priset. Hon gjorde inget annat än fel samtidigt som hon satt och tjöt med polsk brytning. Då det tog en halv evighet för henne att scanna in ett fåtal varor som hon sen var tvungen att scanna om av någon anledning växte frustrationen snabbt i den stressade kassakön på Hemköp i Vällingby. Det var nog inte bara jag som skulle till jobbet. När det äntligen blev min tur blev det tvärstopp i hennes hjärna. Jag hade två olika sorters päron i varsin påse och hon blev helt hysterisk.

Hemköpssnigeln: Iiiiii, vat er dit her fyr djyyyr?! Hjelp, hjelp.

Jag trodde nästan att hon skulle ringa Anticimex eller nått. Då klockan vid det här laget var fem minuter i tio och butiken inte öppnar sig själv bara för att klockan slår öppning började jag känna mig en smula irriterad. Eller rättare sagt, jag var så arg att jag höll på att gå upp i atomer. Det kom en tjej och försökte hjälpa Hemköpssnigeln men hon var på bristningsgränsen och kön bakom mig började svära allt mer. Efter mycket om och men så slog hon in mina päron (som jag förmodligen fick betala överpris på då hon inte hade någon som helt koll på vad hon gjorde) och kunde öppna min egen butiks dörrar en minut i tio. Allt detta för några få päron. Jag blir så trött.

Inga kommentarer: