lördag 19 januari 2008

Kvällsrapport

18.50 Möter av en slump Oskar utanför porten. Han ska hem till oss och senare ska vi ut på krogen.

19.00 Kommer hem från jobbet, hittar Nisse på golvet i badrummet, duschar, bättrar på sminket, fixar håret, drar på mig en snygg outfit (ett par för tajta jeans och en röd tunika) och fixar sedan naglarna. Grabbarna drar iväg för att införskaffa föda.

19.40 Per, Oskar och Fredde kommer med pizza, kebab och sallad. De två förstnämnda intar även en del alkohol och Fredde är den duktige drivern idag.

20.45 Pers pappa, Lennart dyker upp från Falun (han ska bo hos oss över helgen) och vi äter efterrätt och intar lite mer alkohol.

22.15 Vi börjar prata om att dra oss in mot stan.

22.17 Jag gör mitt första toalett-besök efter att ha fixat naglarna och inser att jag inte får upp mina tajta brallor utan att bryta av dem.

22.18 Per hjälper mig med knappen och med att dra ner strumpbyxorna.

22.20 Per hjälper mig att dra upp strumpbyxorna och knäppa brallorna igen.

22.43 Vi pratar åter igen om att börja dra oss men samtalet övergår i hur man kör bil och inte. Samtalet tar sedan ett sidospår och går över i en diskussion om Vasaloppsvägen.

23.10 Jag börjar oja mig över att jag ska jobba imorgon och känner ett lätt illamående (dock inte pga av alkohol) komma krypandes.

23.20 Utgången kommer åter på tal och nu börjar det röra på sig.

23.31 Grabbarna står påklädda i hallen och jag har bestämt mig för att vuxet stanna hemma och gå och lägga mig.

00.21 Pojkarna är på Brolins krog och jag ligger och läser Kalle Anka.

00.30 Zzzzzzzzzz

1 kommentar:

Lilla Mysan sa...

Hahaha så jävla underbart och läsa om någon som är exakt likadan... Det brukar sluta med att jag somnar när jag ska gå ut på krogen. Därför har jag gett upp hoppet med att ens försöka gå ut. :)