tisdag 22 januari 2008

Dum-SL

Jag har ett månadskort, ett kort som jag betalat 620 kr i månaden för. 620 kr för att ta mig fram genom lokaltrafiken på min väg mellan hem, skola och jobb. Nu är det så att det helt plötsligt har bestämt sig för att inte fungera. Jag kommer inte igenom spärrarna. Ett tag fungerade det i vissa spärrar men nu är det mer sällan. Efter att ha prövat kortet på flera olika ställen och gång på gång fått höra den där irriterande felsignalen som ljuder i samband med att det röda krysset visas upp och informerar mig om att jag inte får komma förbi så börjar jag bli lite irriterad. Numera får jag visa kortet för personen i spärren istället och försäkra dem om att det är ett giltigt kort så att de inte ska tro att jag försöker planka. Till följd av detta har jag på senare tid missat ett flertal tåg som jag normalt skulle hunnit med. På SL-center ursäktar de sig med att det har att göra med det nya system som håller på att kopplas in, men det hjälper ju inte mig just nu. *%#€"=)(&*?

Inga kommentarer: