torsdag 17 januari 2008

Bloggar

Det finns hur mycket bloggar som helst. Det finns nog till och med alldeles för många bloggar. Det finns stora och det finns små. De finns dem med 30 000 besökare varje dag och de finns dem med 3. Det finns bloggar som kan liknas med trafikolyckor (man kan helt enkelt inte sluta stirra på eländet trots att man äcklas av det och bara blir arg) och det finns bloggar som är underhållande, jordnära och har glimten i ögat. Det finns bloggar om allt. Bloggen är den nya dokusåpan och människor runt om i världen sitter girigt vid sina datorer och bara längtar efter nästa inlägg från sina favvoritbloggare och bloggarna själva sitter bara och väntar på att något ska hända så att de kan leverera något nytt till sina läsare. Människor läser bloggar för att det älskar det, för att de hatar de och för att de älskar att hata den som skriver. Jag läser mycket bloggar och har säker 15 som jag regelbundet läser flera gånger om dagen. Jag är utan tvekan en av de människor som tycker om att få en insyn i någons liv och har helt enkelt inget bättre för mig på dagarna. Personligen är jag mer än nöjd över att bara ha mellan 40-70 läsare om dagen, jag tycker om att ha en liten blogg även fast jag vid ett flertal tillfällen drömt om att ligga på topplistorna. Jag har insett hur mycket sjuka människor som faktiskt läser de stora bloggarna och inte gör annat än att spotta ur sig elakheter och hot hit och dit då de tror att de kan vara anonyma. Är man inte mognare än så borde man ha stannat på dagis.

1 kommentar:

Lilla Mysan sa...

Håller helt klart med dig. Skulle vara lite läskigt och vara en stor blogg. Skulle nog aldrig palla med alla elakheter från folk man inte vet vilka det är.