måndag 7 januari 2008

Väldigt trasig

Padrumpumpadum, sa det när jag tappade ytterdörren till butiken med uppställningsnyckel kvar i låset. Hoppsan. Jag drog ur nyckel som om inget hade hänt, satte upp Kommer strax-lappen och gick iväg och gjorde det jag skulle göra eftersom att jag just stängt. Tänker inte ens skriva vad det var, ni får gissa. När jag sedan la ifrån mig nyckel på disken gick den i två delar. What! Vad i h.... Hur ska jag nu ställa upp dörren igen?! Min smarta MacGyver lösning blev tejp. Massa tejp och en stoppkloss för säkerhets skull. Jag insåg dock att detta inte skulle hålla i längden och traskade därför iväg för att hitta en låssmed av något slag. Den första jag ramlade in hos var långt ifrån svensk tittade bara på mig och sa (med kraftig brytning) att sådana här nycklars inte finns mer, de är för gamla. Panik! Så jag begav mig vidare, längre bort på Upplandgatan med Per som personlig gps i mobilen och hittade snart en ny låssmed. I butiken stod det en liten jäkla kille som knappt nådde upp till mina axlar. Han tittade frågande fram bakom sitt stripiga hår och jag sträckte fram min trasiga nyckel. Han plockade fram en nästan identiskt nyckel från väggen bakom sig och la den på disken. Jag gav honom 25 kronor och så var problemet löst. Äventyr på arbetstid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha *ASG* Ligger på golvet och skrattar så jag nästan kissar i byssan. HAHA du är för skön!
You go!