onsdag 9 januari 2008

Igår

Igår var som sagt ingen bra dag men den hade dock sina ljuspunkter. Jag tog mig först och främst i kragen och gjorde äntligen en synundersökning på Synsam i Vällingby där jag fick reda på att jag har nästan perfekt syn. Jag var en smula närsynt på höger öga men det var marginellt. Så jag fick inga glasögon. Sen åkte jag förbi skolan och kollade in bygget inför Markus film som ska spelas in fredag och lördag. Jag kan inte påstå att jag var till någon större hjälp, utan satt mest i en fåtölj och läste uppsatsen som han ska opponera på idag. Personligen var jag mest i behov av sällskap och kände mig totalt förlamad. Filmen kommer i alla fall att bli sjukt bra. Efter att ha varit där en stund utan att göra någon nytta begav jag mig iväg på min efterlängtade date med Cecilia. Det finns ingen som kan lysa upp en dag som hon och vi ses verkligen allt för sällan. Cecilia och jag har känns varandra sen gymnasiet där vi snabbt insåg hur mycket vi har gemensamt. Jag orkar inte gå in på detaljerna men vi upptäckte allt ifrån att våra personnummer nästan är identiska och att vi hela vår liv bott bara några kvarter ifrån varandra. Vi har även umgåtts med samma vänner. På något sätt så kompletterar hon mig och jag känner mig trygg i hennes närhet. Under de timmar jag spenderade med henne på Kungsholmen hann jag även träffa på en annan kompis som jag inte sett på ett halvår, Caroline. Samt mitt gamla ex Albin. Det var jätte kul att se dem båda och jag önskar verkligen att jag hade mera ledig tid i livet. Dagen avslutades med pizza tillsammans med lillebror och Per och idag är förhoppningsvis en bättre dag.

Inga kommentarer: