torsdag 17 januari 2008

ByggNisse

När jag såg dessa bilder (som helt plötsligt låg på mitt skrivbord efter att jag kommit ur duschen) skrattade jag verkligen rakt ut, i flera minuter. Jag kunde knappt tro mina ögon och förstår fortfarande inte riktigt hur detta har gått till. Per hävdar självklart att han är oskyldig och ska jag vara ärlig har jag själv ingen aning om när detta utförts eller hur det har gått till. Nu har han verkligen, utan tvekan överträffat sig själv. Jag vet knappt vart jag ska börja. Byggarbetsplatsen som vi har som grannar (den som jag alltid svär över) är på icke arbetstid omringad av stängsel, fylld av gropar, lera och belamrad med stora maskiner. Den är även stängd med en vällåst grind. Trots detta är det just från denna plats de nytagna bilderna på Nisse äger rum. Jag vet inte riktigt vad mer man kan säga. Jag har slut på vettiga ord. Han sitter alltså uppe på taket till ett av de nybyggda husen och spanar ut över Bromma, Kista och Solna. Huset som skymtar till på tredje bilden är vårat. Det är tur att den här katten har nio liv för nu ligger han riktigt risigt till. Jag som till och med köpt en present till honom.


Inga kommentarer: