torsdag 10 januari 2008

Vaccin mot cancer

Det faktum att man numera kan vaccinera sig emot cancer låter i mina öron som ren science-fiction men det är i allra högsta grad verkligt. I skrivande stund finns det till och med i mitt eget kylskåp och det är bara för mig att beställa en tid för insprutning. Jag trodde från början att jag inte skulle vara rätt målgrupp för det men jag hade fel. Alla kan nog få det om jag inte minns fel. Det enda som krävs är att du är kvinna. Eller få och få, det kostar en väldans massa pengar men på det stora hela är det ändå en ganska billig livförsäkring och jag rekommenderar alla tjejer att fråga efter det vid nästa läkarbesök. Det kanske kan rädda ditt liv. Som jag förstått det så är det totalt tre sprutor som ska tas och dessa ger ett 80% säkert skydd mot livmoderhalscancer. Det är ju värt ett försök.

Inga kommentarer: